Generic placeholder image

برنامه ریزشهری کیست وچه اهدافی رادنبال می کند؟

برنامه ریزی شهری یک حرفه درحوزه عمومی است وبه دنبال بهبودزندگی شهروندان وحل مسایل شهری می باشد.

د نبا ل کنید

Generic placeholder image

فرآیندکسب اطلاعات مکانی شروع کاربرنامه ریزی است.

فرآیندگردآوری اطلاعات اهمیت ویژه دربرنامه ریزی داردوبدون آن برنامه ریزی امکان پذیرنیست.

د نبا ل کنید

Generic placeholder image

ازشهرشیرازبیشتربدانید.

شهرشیرازهم اکنون با داشتن جمعیتی معادل یک میلیون وچهارصدوشصت هزارنفردرسال 90 به عنوان ششمین کلان شهرکشورمطرح می باشد.

د نبا ل کنید


ملبورن شهردوچرخه

منتشر شده در 1861 روز پیش

ملبورن یک شهرطرفداردوچرخه و حمل ونقل عمومی است.استراتژی مدیریت شهری برمبنای توسعه فرهنگ عمومی و مشارکت بیشترساکنین شهر درامردوچرخه سواری و پیاده روی است.

بررسی وضع موجودنشان می دهد که شهرملبورن مرکز ایالت ویکتوریا و دومین شهر پرجمعیت استرالیا می باشد.جمعیت شهر درسال 2013 معادل 4347000 نفر است. درحال حاضردوچرخه سواری برای هردوجنبه گردشگری و ایاب وذهاب صورت می گیرد.درسفرهای ایاب و ذهاب مسیرهای مستقیم و در سفرهای گردشگری مسیرهای مختلف استفاده می گردد.سرمایه گذاری قابل توجهی درتاسیسات دوچرخه سواری شهروندان صورت گرفته تا تعداد بیشتری ازاهالی شهر به دوچرخه سواری تمایل پیداکنند.این شهرسعی شده تابه شکل یک شهردوستداردوچرخه مبدل گردد.(a biycycle-friendly city) .درشهراولویت حمل ونقل دروهله اول به پیاده روی،دوچرخه سواری وحمل ونقل عمومی است درحال حاضر شبکه دوچرخه سواری در شهرملبورن معادل 120 کیلومتراست که 52 کیلومترآن در مسیرهای جاده ای و68 کیلومتردرمسیرهای اختصاص یافته به دوچرخه می باشد.چالش های روبرو نسبت به افزایش تعداد دوچرخه سواران شهرشامل موارد زیراست:

1-ازسال 2006 تعداد دوچرخه سواران دوبرابرشده است.دربهارسال 2012 میزان 12 درصد وسایط نقلیه ورودی به مرکزشهر دراوج ترافیک صبحگاهی اختصاص به دوچرخه داشته است.افزایش 50 درصدی این میزان درطی سالهای آتی دورازذهن نیست.

2-چالش اصلی دریافتن راهی است برای ترغیب مردم برای عدم استفاده ازاتومبیل واتوبوس برای سفرهای کمتراز 2کیلومتر.درحال حاضر پیاده روی درارجحیت قرارداشته اما سفرهای بیشتراز2کیلومتر با دوچرخه می تواندبرای جلوگیری ازآلودگی هوا و ازدحام ترافیک دراولویت قرارگیرد.

چشم انداز طرح: شهر ملبورن شهر دوچرخه

اهداف کلا ن طرح:

1-طرح ریزی شبکه پیوسته دوچرخه سواری

2-ایجاد مسیرهای با کیفیت جهت ایاب وذهاب محلی

3-افزایش مشارکت شهروندان به دوچرخه سواری

4-ایمن سازی مسیرهای دوچرخه

اهداف عملیاتی طرح تاسال 2016 :

1-افزایش 50 درصدی مسافرت های درون و برون شهری با دوچرخه

2-افزایش 15 درصدی درتعداد افرادیکه مبادرت به استفاده ازدوچرخه جهت ایاب وذهاب درمسیرهای کمتراز7کیلومترمی کنند.

3-اختصاص 15 درصد ازکل وسایط نقلیه دربخش مرکزی شهربه دوچرخه دراوج ترافیک صبحگاهی

4-کاهش قابل توجه تاحداقل 10درصد، جراحت های ناشی ازتصادف هنگام استفاده ازدوچرخه نسبت به سال قبل

5-طراحی دومسیرایمن و باکیفیت شرقی-غربی و دومسیرشمالی-جنوبی ویژه دوچرخه به مرکز شهر

چارچوب های استراتژیک طرح(طرح های فرادست)

1-طرح جامع شهر وبیانیه راهبردی آن

2-طرح راهبردی حمل ونقل شهر 2030-2012

3-طرح پیاده روی شهر

4-طرح پارکینگ و وسایط نقلیه مشترک شهر

اجرای طرح دوچرخه سواری شهرملبورن درچارچوب طرح عملیاتی بخش مرکزی ملبورن موسوم به IMAP می باشد.

جهت اطلاعات بیشتربه سایت زیررجوع کنید:

Melbourne.vic.gov.au/bicycle

پاسخ دهید


× پنج = 10

شیرازپدیا

شیرازپدیا وب سایت تخصصی درزمینه شهرسازی بارویکردی ویژه به برنامه ریزی شهری و حوزه های حرفه ای آن می باشد.لطفا جهت ارسال مقالات ازآدرس زیروارسال نظرات ازپنل ارسال پیام استفاده کنید.
تماس با ما:

info@shirazpedia.ir

آرشیو مطالب

بایگانی تاریخ خورشیدی

ارسال پیام


سه − 1 =

shirazpedialogo facebooklogo twitterlogo google+logo
حقوق مادی ومعنوی مطالب متعلق به صاحبان سایت است.